Messer

Her på sitet er vi efterhånden flere, der er gamle i gårde, hvad messer angår. Vi har været i alle dele af landet og til alle størrelser og typer af messer (i hvert fald rigtigt mange!).

Messer er en fantastik mødeform. En messe giver folk fra fjern og nær mulighed for at mødes om en fælles interesse, om et godt køb, om netværksdannelse og om et superspecialiseret udbud af produkter og services inden for alt fra bildæk til alternativ healing.

Man tænker nok sjældent over det, men bag en messe ligger der en god portion forberedelse, planlægning og en bunke valg. Hvordan skal temaet for eksempel vinkles på en modemesse? Hvem skal man invitere til at præsentere deres varer? Hvordan tiltrækker man gæster til messen? Og hvor skal den overhovedet afholdes? Det er bare nogle af de spørgsmål, som man bliver nødt til at stille sig selv, hvis man vil arrangere en succesfuld messe og ende med at have givet en masse mennesker en god oplevelse.

I dag skal man kunne håndtere mange platforme til kommunikationen af messen før, under og efter ligefra printet maretiale i alle størrelser over hjemmeside, der skal give folk svar på stort og småt og til sociale medier og udnyttelse af smart phones, for eksempel til at lade folk købe billetter, inden de ankommer eller hente et kort over messen.

Det kræver et stort engagement at holde styr på alle disse kommunikationskanaler og få koordineret alt, så det man har lovet gæsterne, også er det, de får. Det er netop det, der gør oplevelsen så fantastisk, når det fungerer – det er viden, oplevelse og interesse forenet med markedets udbud og en meget målrettet efterspørgsel. Derfor synes vi, messer som kommunikations-, netværks- og salgsplatform er undervurderet i Danmark. Der er et kæmpe potentiale for at sætte fokus på præcis det, der er efterspørgsel efter – og på at skabe ny efterspørgsel. Så se at komme i sving, Danmark! Messerne er kommet for at blive og for at blive udnyttet til at skabe liv og god forretning.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *