Spred budskabet fra messen og ud i byen

browse-1

Der er mange måder at reklamere for sin virksomhed og dens produkter på, når man er til messe, og en måde, som jeg virkeligt synes er undervurderet, er at give nogle feebies væk i bæreposer med print (tjek link). Folk, der tager på en messe med et veldefineret tema, er interesserede i at få et lille katalog eller noget andet med hjem fra de standere, hvor de finder nye, spændende produkter eller gode tilbud. Og dem skal de da have i fine plastikposer, der bærer virksomhedens logo og eventuelt et lille budskab, der fanger øjet (til dette formål anbefaler vi at benytte plastikposer fra Promotionbag).

Posen må også gerne have en farve, der springer i øjnene, hvis det går an, uden at man bevæger sig for langt fra branddesign – det kunen være værd samtidig at tjekke om det måske var på tid at få redesignet dit log/brand. Ret ofte holder virksomhederne tilbage ift. deres brands og hvorvidt de skal have et nyt/redesignet eksisterende, hvilket vi blot kan sige man stærkt skal overveje. Tænk f.eks. på det meget stor brand Irma og deres dertilhørende logo (irma-pigen) – dette logo er faktisk blevet redesignet over flere omgange ift. form og farve, og det har formenlig kun styrket deres brand.

Det er en verden, der virkeligt kan udnyttes bedre, for der er mange, der ikke formål at lave poser, der virkeligt reklamerer, når deres glade, nye ejere bærer dem ud  og rundt omkring i byen – eller til selve messen. Derfor er der stadig lavthængende frugter at høste, hvis man tør sætte lidt ekstra tid af til at gennemtænke designet.

Det gør en forskel på en messe, hvor samtlige udbydere har fået den samme ide (sandsynligvis mørke diskrete poser med fint tryk af logo), at du kommer med din knaldblå pose eller en grå pose med et fedt pink tryk. Det bliver bare meget nemmere at få øje på, og dermed husker folk også meget bedre at have set det. Især hvis du får delt poserne ud til så mange så muligt, så ‘din farve’ pludselig bevæger sig rundt overalt på messen og rundt omkring i byen.

Opsummering: vi siger ikke man skal redesigne sit brand, og altid have diverse poser med på messe, men det er vigtigt at man har taget stilling til om man skal, og har en et klart svar til hvorfor man ikke har.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *